Dooradmin / Overige / 0 Commentaren

Dit hangt af van je verzekeraar. Allereerst is het goed om na te gaan of u een inboedelverzekering heeft. Meestal is dit wel het geval, maar heeft u het niet dan is het met klem aan te raden dit te doen. Voordeel hiervan is dat meteen alles wat in uw huis is is verzekerd tegen schade. Let wel: inboedelverzekering is alleen voor schadegevallen BINNEN in uw huis! Niet op straat. Voor schade buiten uw huis bestaat er een buitenhuisdekkingverzekering.

Zoals eerder gezegd is het afhankelijk van u verzekeraar en type verzekering dat u heeft afgesloten of en hoeveel het bedrag is wat u terugkrijgt na schade. U krijgt sowieso geen geld terug als u uw apparaat expres heeft stukgemaakt. Er moet dus sprake zijn van een ongeluk en dit moet ook aantoonbaar zijn.

Mocht u dus schade hebben aan uw apparaat dan loont het vaak de moeite om even te bellen met uw verzekeraar. Dat zal meteen helderheid bieden. Maar u bent vaak voor meer verzekerd dan u zou denken! Scheelt toch weer geld. Trouwens… daar zijn verzekeringen toch voor!

Vraag bij ons uw schaderapport aan
We helpen u graag met uw apparaat als u het goed en snel gerepareerd wilt hebben. We kunnen voor u een schaderapport of offerte opstellen die u kunt geven aan uw verzekeraar. Deze service is kosteloos!

U kunt ons bellen of mailen om een afspraak hier voor te maken.

Graag tot snel!

Team Classyfix

Dooradmin / Overige / 0 Commentaren

Hello world!

Welkom op onze vernieuwde website! Hier kunt u nu alles lezen over onze service en de reparaties die wij bieden. En neem vooral ook een kijkje in onze webshop vol met leuke en handige accessoires en onderdelen voor uw iPhone, iPad, smartphone, tablet, laptop en nog veel meer! Als u vragen, feedback of suggesties heeft horen we dat graag van u.

Verschillende nieuwssites hebben op 5 februari jl. gemeld dat uw iPhone 6 onbruikbaar kan worden als u het repareert buiten Apple om. U kunt dan geconfronteerd worden met de zogenaamde “error 53” code. Gelukkig is het niet zo zwart wit als dat het allemaal gebracht word, maar een enige uitleg vanuit de reparateurs kant kan duidelijkheid geven op deze kwestie.

Wat is “error 53”?
De TouchID (de homeknop) van de iPhone 6 heeft als voordeel dat u met uw vingerafdruk uw iPhone kunt ontgrendelen. Deze functie is heel handig omdat u 1.) uw iPhone nu nog sneller kunt ontgrendelen, dus gebruiken. 2.) het geeft nog meer veiligheid m.b.t. de data die u hebt op uw iPhone, omdat uw iPhone nu nog moeilijker is om toegang tot te krijgen. Echter, ook de TouchID kan stuk gaan. Omdat Apple veel waarde hecht aan de veiligheid van uw opgeslagen data kan ook alleen Apple dit probleem verhelpen. Geen enkele externe reparateur kan dit voor u doen. Erbij vermeld moet worden dat het gaat om de vingerafdruk functie van de TouchID. De TouchID is te vervangen, maar dan werkt de vingerafdruk functie niet meer. En nu komt het… Na de vervanging van de TouchID door een externe reparateur (dus buiten Apple om) kon de software van de iPhone ook niet meer geüpdatet worden. Hier verschijnt dan de beruchte “error 53”! Dit komt omdat bij de update de software van de TouchID niet meer word gevonden en de security van Apple meteen in werking treed en de iPhone blokkeert. Uw iPhone kan immers gestolen zijn en u zou niet willen dat men aan de haal gaat met uw data. Dit is de hele gedachte achter de beveiliging van uw iPhone en de betekenis van “error 53”.

Als mijn scherm kapot is, kan ik dat dan niet meer door een externe reparateur laten maken? Mag ik dan alleen naar Apple?
Nee hoor. Dat zeker niet. Iedere professionele en ervaren reparateur vermijd het repareren van de TouchID en als u het ze zou vragen zullen ze u ook zeggen dat de TouchID niet gemaakt kan worden buiten Apple om. Trouwens, als u met een kapot scherm komt en die graag wilt laten maken, hoeft de TouchID helemaal niet gemaakt te worden. Kortom, als het scherm gemaakt dient te worden, word ook alleen het scherm gemaakt. De originele TouchID word dan gewoon overgezet naar het nieuwe scherm. En aangezien de originele TouchID gewoon nog werkt zal de software bij updates gewoon de update door laten gaan zonder enige belemmering. De beveiliging van de iPhone zit hem in de TouchID en niet in het scherm. U kunt dus gerust met al uw reparaties terecht bij een ervaren externe reparateur die goed aangeschreven staat.

Overigens heeft Apple met de nieuwe iOS update (9.2.1) dit probleem met “error 53” opgelost. (zie https://support.apple.com/nl-nl/HT205628)

Als uw mobiele telefoon in het water is gevallen dan is dat op zijn best gezegd verontrustend tegelijk. Om de situatie te redden, zijn er een paar dingen die u kunt doen. Haal uw apparaat zo snel mogelijk uit het water snel en haal hem (indien mogelijk) zoveel mogelijk uit elkaar. De SIM-kaart moet eerst worden opgeslagen als het alle gegevens bevat. Het apparaat moet worden gedroogd met een handdoek en ook in een handdoek worden gelegd zodat het het water kan absorberen.

Een goede methode is om het apparaat in een afgesloten plastic zak met siliciumdioxide packs te doen. Je moet heel geduldig zijn en doe niet de accu terug in het apparaat om de status te bekijken. Dit kan namelijk leiden tot kortsluiting.

Warm de accu ook niet op, vooral niet met een haardroger en maak het ook niet schoon met alcohol. In feite is het investeren in een nieuwe accu het best aanbevolen. Als het apparaat is gevallen in zeewater of vervuild water, dan kunt u het het beste eerst afvegen met gedestilleerd water voor het drogen. Maar het beste is om u apparaat zo snel mogelijk naar de reparatiewerkplaats te brengen. Zo maakt u de meeste kans om uw apparaat met succes te laten overleven.